Descriere
Intervențiile psihoeducaționale de compensare/remediere la preșcolarii și/sau școlarii mici cu dizabilități și/sau dificultăți de învățare, tulburări de vorbire și comunicare (recepție și expresie) verbală (orală și scrisă) se realizează în cadrul structurilor de asistență psihopedagogică (publice sau private) în care sunt incluși preșcolarii/școlarii, la solicitarea expresă a factorilor de decizie din respectivele structuri, pe bază de contract de colaborare cu NEGOVAN VALERIA – CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE.
Prețul și condițiile de înscriere în programele oferite vor fi incluse în contractul de colaborare și vor respecta politica și filosofia ofertei de servicii a structurilor de asistență psihopedagogică (publice sau private) care solicită serviciul la „NEGOVAN VALERIA – CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE”.
Adresa electronică de contact pentru discuții asupra contractului de colaborare cu NEGOVAN VALERIA – CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE este: negovanv.cip@gmail.com.
La solicitarea serviciului se răspunde în termen de maximum 24 de ore.
Intervenția se bazează pe:
- evaluare pre și post intervenție cu ajutorul unor instrumente și tehnici validate științific, adaptate problemelor specifice (conform modelul RTI/Răspuns la Intervenție),
- conceptele de zonă a proximei dezvoltări (Vîgotski) și eșafodaj (Wood, Bruner, Ross),
- jocuri și activități construite după modelul sarcinilor incluse in Theory of Mind Task Battery (Hutchins, Prelock, & Chace).
Intervențiile de compensare/remediere se pot realiza individual sau în grupe mici de lucru.
Se oferă părinților și/sau cadrelor didactice/specialiștilor materiale informative cu privire la condiția psihologică și instrucțională a școlarului inclus într-un program personalizat de intervenție psihoeducațională precum și la instrumentele și tehnicile utilizate de facilitator.
Dr. Valeria Negovan este psiholog cu drept de liberă practică atestat de Colegiul Psihologilor din România, Comisia de Psihologie educațională, consiliere școlară şi vocațională, profesor universitar emerit (Universitatea din Bucureşti) și profesor universitar asociat la Facultatea de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu, București.
În anul 1989 a fost atestată cercetător științific în domeniul logopediei (Academia de Științe Medicale).
În anul 1995 a absolvit cursul postuniversitar “Strategii interdisciplinare de diagnostic, intervenție educațională şi evaluarea copiilor cu tulburări de dezvoltare” (Universitatea din București, Facultatea de Sociologie, Psihologie şi Sociologie, Asociația Americană a Programelor Afiliate Universităților/AAUAP)
În anul 2001 a obținut titlul de Doctor în Științele Educației, teza de doctorat intitulându-se „Relații între modelele de instruire și strategiile învățării. Studiu aplicativ în învățământul special”.
În perioada 1985 – 1991 a activat ca logoped – cercetător științific la Centrul Medical de Fono – Audiologie şi Chirurgie Funcțională O.R.L., București (demutizare/terapie logopedică – preșcolari cu handicap auditiv sever).
În perioada 1991 – 1998 a activat ca psiholog- cercetător științific III la Institutul Național pentru Recuperare și Educație Specială a Persoanelor cu Handicap, București (intervenție de recuperare – compensare, copii și adolescenți cu autism și sindrom Down).
În calitate de cadru didactic universitar (1998 – prezent) a susținut/susține cursuri de: psihologie generală, psihologia educației, psihologia învățării, psihologia carierei.
Autor a 34 de cărți și capitole în cărți, a numeroase articole publicate în reviste cu factor de impact sau indexate BDI și în volumele proceedings indexate în baze de date internaționale reprezentative ale conferințelor internaționale:
https://www.researchgate.net/profile/Valeria_Negovan;
https://scholar.google.ro/citations?user=EXutyGAAAAAJ&hl=en;
https://www.semanticscholar.org/author/Valeria-Negovan/8126932;